Składanie skarg i wniosków

    Składanie skarg i wniosków

    Składanie skarg i wniosków

    Rozpatrywanie skarg i wniosków w Izbie Administracji Skarbowej w Olsztynie

    Informacje ogólne

    Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej (art. 63 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. z 1997 r. Nr 78, poz. 483 z późn. zm.).

    Skargi i wnioski winny być sporządzone w języku polskim (art. 27Konstytucji RP) oraz art. 4 ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2011 r. Nr 43, poz. 224 z późn. zm.).

    Korespondencja kierowana do organów administracji publicznej w Rzeczypospolitej Polskiej powinna być sporządzona w języku polskim, jako języku urzędowym, bądź do skargi lub wniosku powinien być złożony jej uwierzytelniony przekład.   

    Rozpatrywanie skarg i wniosków w Izbie Administracji Skarbowej w Olsztynie

    Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez jednostki organizacyjne nadzorowane przez Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Olsztyniealbo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

    Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności, dotyczące jednostek organizacyjnych nadzorowanych przez Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie, sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

    Skargi i wnioski są przyjmowane i rozpatrywane na podstawie przepisów Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).


    Skargi i wnioski na działanie jednostek podległych Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie można wnosić:

    • poprzez złożenie pisma bezpośrednio w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie przy ul. Al. Marszałka J. Piłsudskiego 59A, 10-950 Olsztyn w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach urzędowania (7.15–15.15), w kancelarii (parter) lub w sekretariacie (2 piętro).
    • drogą pocztową na adres: Izba Administracji Skarbowej w Olsztynie, ul. Al. Marszałka J. Piłsudskiego 59A, 10-950 Olsztyn.
    • faksem pod nr tel. fax: (89) 534 32 20,
    • pocztą elektroniczną na adres mailowy: ias@wm.mofnet.gov.pl,
    • elektroniczną skrzynką podawczą ePUAP: Skrzynka podawcza Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie (link otwiera nowe okno w innym serwisie)

    Skargi i wnioski można również składać w każdej jednostce organizacyjnej Krajowej Administracji Skarbowej podległej organizacyjnie Izbie Administracji Skarbowej w Olsztynie w godzinach urzędowania, wg zasad ich składania przewidzianych dla danej jednostki. Skargi oraz wnioski powinny zawierać: imię, nazwisko (nazwę) oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek.

    Bez tych danych skarga lub wniosek nie będą mogły być rozpatrzone. Skarg i wniosków  nie można złożyć telefonicznie.

     

    Na podstawie § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

    W przypadku ustnego wniesienia skargi lub wniosku wyznaczony przez Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie pracownik sporządza protokół przyjęcia skargi lub wniosku, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie. 

    Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków w Izbie Administracji Skarbowej w Olsztynie

    Dyrektor Izby Administracji Skarbowej przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w godzinach pracy urzędu, po uprzednim uzgodnieniu terminu.

    W każdy poniedziałek, poza godzinami pracy urzędu tj. od 15.15 do 16.15 dyżur pełni wyznaczony przez Dyrektora pracownik.

     

    Rozpatrywanie petycji w Izbie Administracji Skarbowej w Olsztynie

    Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1123).

    Petycje są formą bezpośredniego udziału obywateli w procesie sprawowania władzy. W ramach petycji obywatele mogą zgłaszać indywidualnie lub zbiorowo postulaty, wnioski lub propozycje dotyczące zmiany prawa, spraw i problemów związanych z życiem publicznym.Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.

    Petycję możesz złożyć sam, może ją złożyć grupa podmiotów, może ją w Twoim imieniu złożyć pełnomocnik. Możesz też złożyć petycję w interesie innego podmiotu za zgodą tego podmiotu.

    Petycjamoże zawierać zgodę na ujawnienie na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego danych osobowych podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu w imieniu którego petycja jest składana.Zgoda jest dołączana do petycji.

     

    Petycje  dotyczące zakresu działania jednostek organizacyjnych nadzorowanych przez Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie można:

    • przesłać listownie na adres: Izba Administracji Skarbowej w Olsztynie,Al. Piłsudskiego 59A, 10-950 Olsztyn
    • przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej: ePUAP

    Aby móc skorzystać z zasobów tego systemu, należy założyć konto na stronie internetowej www.epuap.gov.pl (link otwiera nowe okno w innym serwisie). Założenie konta wymaga podania: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej (e-mail), który wskazujemy jako właściwy do wymiany informacji w ramach ePUAP.

    • przesłać elektronicznie na adres: ias@wm.mofnet.gov.pl;
    • złożyć w Kancelarii Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie
      Al. Piłsudskiego 59A, 10-950 Olsztyn. w dni robocze w godz. 7.15-15.15 

    Petycja powinna zawierać:

    • oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
    • wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów;
    • oznaczenie adresata petycji;
    • wskazanie przedmiotu petycji.

    Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego nie będą mogły być rozpatrzone. Petycji nie można złożyć telefonicznie.

     

    Petycje wpływające do Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie w 2017 r.:

    1)

    2)

     

     

     

     

     

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 28.02.2017 Data publikacji: 28.02.2017 16:23 Data ostatniej modyfikacji: 13.09.2017 11:42
    Autor: Mirosława Torenc Osoba publikująca: Mirosława Torenc Osoba modyfikująca: Mirosława Torenc
    Rejestr zmian