«Powrót

Petycje

Petycje

Petycje

Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.

Petycję można:

  1. Przesłać listownie, na adres: Urząd Skarbowy w Ełku, ul. Wojska Polskiego 67, 19-300 Ełk.
  2. Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej:ePUAP. Aby móc skorzystać z zasobów tego systemu, należy założyć konto na stronie internetowej platformy epuap (link otwiera nowe okno w innym serwisie). Założenie konta wymaga podania: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej (e-mail), który wskazujemy jako właściwy do wymiany informacji w ramach ePUAP.
  3. Przesłać elektronicznie na adres: us.elk@mf.gov.pl.
  4. Złożyć osobiście w Sekretariacie Urzędu Skarbowego w Ełku w dni robocze w godz. 7.15-15.15, adres: Urząd Skarbowy w Ełku, ul. Wojska Polskiego 67, 19-300 Ełk.

Petycji nie można złożyć telefonicznie.
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.

Petycja powinna zawierać:

  • oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
  • wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów;
  • oznaczenie adresata petycji;
  • wskazanie przedmiotu petycji.

Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.