O czym powinien pamiętać płatnik
1) 31 stycznia 2022 r. to ważny termin!
Przypominamy, że termin złożenia PIT-11, PIT-40A/11A za 2021 r. upływa 31 stycznia br.
Elektroniczny PIT płatnicy składają w najnowszej wersji:
- informację PIT-11 za rok 2021 – w wersji 27,
- informację PIT-40A/11A za rok 2021 – w wersji 20.
Interaktywne formularze są dostępne na stronie podatki.gov.pl w zakładce: Formularze elektroniczne dla płatników.
Przypominamy o stosowaniu najnowszych wersji formularzy deklaracji za dany okres. Wcześniejsze, nieobowiązujące formularze, nie uwzględniają wprowadzonych zmian. Oznaczenie wersji znajduje się w prawym dolnym rogu każdego formularza.
2) Właściwy PESEL lub NIP pracownika
- Przypominamy o obowiązku wpisywania przez płatnika prawidłowego identyfikatora podatkowego NIP/PESEL podatnika (pracownika) w dokumentach PIT.
- Błędem jest np. wpisywanie ciągu takich samych cyfr (jak np. 1111111111 czy 9999999999).
- Rzetelne wpisanie danych w informacjach przekazywanych do urzędu skarbowego pozwala na jednoznaczną identyfikację pracownika.
- Nieprawidłowe informacje od płatników za rok 2022 nie są przyjmowane.
Prawidłowe wpisanie NIP/PESEL pracownika umożliwia:
- wygenerowanie i udostępnienie przez urząd skarbowy pracownikowi zeznania podatkowego w usłudze Twój e-PIT na podatki.gov.pl,
- zalogowanie się przez pracownika do usługi Twój e-PIT z wykorzystaniem jego danych podatkowych PESEL lub NIP,
- złożenie zeznania podatkowego przy użyciu np. bezpłatnego systemu e-Deklaracje, dostępnego na podatki.gov.pl,
- skorzystanie przez pracownika z przysługujących ulg i odliczeń oraz zwrotu nadpłaty podatku.
Tym samym brak właściwego PESEL lub NIP w przekazywanych informacjach podatkowych uniemożliwi bądź utrudni pracownikowi wywiązanie się z jego obowiązków podatkowych w PIT.