- Użytkownicy e-Urzędu Skarbowego mogą odbierać korespondencję urzędową z Krajowej Administracji Skarbowej na swoim koncie w serwisie.
- Poprzez e-Urząd Skarbowy można złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia.
Nowości w e-Urzędzie Skarbowym
W lipcu 2022 r. w e-Urzędzie Skarbowym udostępnione zostały:
- zaświadczenia o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego oraz składek na ubezpieczenia wykazane w PIT (ZAS-DFU);
- zaświadczenia o wysokości dochodu podatnika w podatku dochodowym od osób fizycznych (ZAS-DF).
Aby otrzymać zaświadczenie bezpłatnie, w ciągu kilku minut, wystarczy wyrazić zgodę na otrzymywanie korespondencji w formie elektronicznej na stronie www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy/ i złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o dochodach.
Pamiętajmy!
Wydane w e-Urzędzie Skarbowym zaświadczenie jest dokumentem elektronicznym (plikiem), który w niezmienionej formie potwierdza /zaświadcza informacje dotyczące rozliczeń podatnika. Dokument elektroniczny wydany w e-Urzędzie Skarbowym ma taką samą moc prawną jak tradycyjny dokument papierowy. Do weryfikacji autentyczności takiego dokumentu służą narzędzia wykorzystywane do weryfikacji podpisu elektronicznego.
Sprawdź jakie to proste!
- Zaloguj się na www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy/
- Wyraź zgodę na e-Korespondencję i uzupełnij dane do powiadomień
- W zakładce «złóż dokument» wybierz i uzupełnij zaświadczenie o dochodach
- Jeśli złożyłeś zeznanie podatkowe za 2020 lub 2021 rok w ciągu kilku minut odbierz zaświadczenie o swoim dochodzie i przedstaw dokument w instytucji wskazanej we wniosku.
Wydanie zaświadczenia na wniosek złożony w e‑Urzędzie Skarbowym nie podlega opłacie skarbowej.
Czym jest e-Urząd Skarbowy
To serwis na stronie podatki.gov.pl, w którym szybko, łatwo i kompleksowo załatwisz swoje sprawy podatkowe. Zrobisz to w dowolnym momencie i korzystając z dowolnego urządzenia.
Jeśli chcesz korzystać z usług oferowanych przez e-Urząd Skarbowy wystarczy, że się zalogujesz. Możesz zrobić to poprzez:
1. login.gov.pl (tj. profil zaufany, e-dowód lub bankowość elektroniczna)
- profil zaufany
- e-dowód
- bankowość elektroniczna (np. mojeID)
2. dane podatkowe (PESEL lub NIP i kwota przychodów)
Aby się zalogować danymi podatkowymi, przygotuj:
- PESEL (albo NIP i datę urodzenia)
- kwotę przychodu z rozliczenia za 2019 r.
- kwotę przychodu z jednej informacji od płatników za 2020 r. (np. z PIT-11 od twojego pracodawcy),
i potwierdź kwotą nadpłaty/podatku do zapłaty z rozliczenia za 2019 r.
3. aplikację mObywatel
Więcej informacji na stronie: https://www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy/