Rejestry i archiwa

    Rejestry i archiwa

    Rejestry i archiwa

    Rejestry prowadzone w Urzędzie Skarbowym w Ełku:

    1. Ewidencja podatników i płatników - prowadzona w systemie informatycznym Poltax.
    2. Rejestr podatników podatku od towarów i usług - prowadzony w systemie informatycznym Poltax.
    3. Rejestr zastawów skarbowych.
    4. Rejestr wydanych zaświadczeń.
    5. Aplikacja Biblioteka Akt.

    Sposób i zasady udostępniania danych wynikających z wyżej wymienionych rejestrów i ewidencji określone są przepisami następujących aktów prawnych:

    1. Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa 
    2. Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług 
    3. Ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników 
    4. Urząd Skarbowy w Ełku na podstawie art. 33 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, zwanej dalej "ustawą archiwalną".
    5. Kontrolę nad działalnością Urzędu Skarbowego w Ełku w zakresie prawidłowego postępowania z materiałami archiwalnymi sprawuje Archiwum Państwowe w Olsztynie.
    6. Zasady prowadzenia archiwum reguluje ww. ustawa archiwalna oraz zarządzenie nr 43 Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 07.05.2015 Data publikacji: 07.05.2015 12:54 Data ostatniej modyfikacji: 03.09.2021 12:03
    Autor: Emilia Pipiro Osoba publikująca: Aneta Dziemidowicz Osoba modyfikująca: Katarzyna Cwalina
    Rejestr zmian