Sposób przyjmowania i załatwiania spraw

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw

     

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw regulują w szczególności przepisy następujących aktów prawnych:

    •   Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.),

    •   Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.),

    •   Zarządzenie Nr 1 Ministra Finansów z dnia 7 stycznia 2015 r. w sprawie wprowadzenia jednolitego rzeczowego wykazu akt w izbach skarbowych i urzędach skarbowych

    •   Zarządzenie Nr 3 Ministra Finansów z dnia 20 stycznia 2015 r. w sprawie prowadzenia rejestrów oraz przekazywania informacji w sprawach sadów administracyjnych (Dz.Urz. Min. Fin. z dnia 22 stycznia 2015 r. poz.7)

    •   Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46),

    •   Regulamin organizacyjny Izby Administracji Skarbowej.


    Sprawy w urzędzie załatwiane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przy poszanowaniu zasad wynikających z Kodeksu postępowania administracyjnego i Ordynacji podatkowej.
    Zgodnie z Ordynacją podatkową załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej (art. 139 § 1 Op).
    Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone na podstawie dowodów przedstawionych przez stronę, lub na podstawie faktów powszechnie znanych i dowodów znanych z urzędu organowi prowadzącemu postępowanie. (art. 139 § 2).
    W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie urząd ma obowiązek zawiadomienia strony o przyczynach niedotrzymania terminu, wskazując nowy termin załatwienia sprawy (art. 140 § 1 Op). Do terminu, w którym ma być wydana decyzja nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa podatkowego do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnienia spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu (art. 139 § 4 Op).
    Na niezałatwienie sprawy we właściwym terminie służy stronie ponaglenie do organu wyższego stopnia , tj. do Ministerstwa Finansów (art. 141 §1 Op). Postępowanie wszczynane jest na wniosek strony lub z urzędu. Przy postępowaniu odwoławczym, odwołanie wnosi się do Ministerstwa Finansów za pośrednictwem organu pierwszej instancji, który tę decyzję wydał.
    Sprawy załatwiane są w formie pisemnej. Uprawnienia do podpisywania pism określa Regulamin organizacyjny Organu.

     

    Składania skarg i wniosków w Izbie Administracji Skarbowej w Olsztynie
    Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. Z 2016 r., poz. 23 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).


    Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:

    •   pisemnie na adres: Izba Administracji Skarbowej w Olsztynie ul. Piłsudskiego 59 A

    •   Punkt Podawczy Izby Administracji Skarbowej w .Olsztynie w sali obsługi - parter budynku

    •   za pośrednictwem ePUAP

    •   za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: is@wm.mofnet.gov.pl

    •   faksem na numer: 89 534 32 20 lub 89 539 97 33

    •   osobiście w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie

    Przyjęcia interesantów odbywają się:
    w każdy poniedziałek w godzinach 7.30 - 17.00 we wtorki, środy, czwartki i piątki - w godzinach od 7.30 - 15. 30
    Sekretariat Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie tel. 89 534 49 44
    Skargi i wnioski zarówno te nadesłane pocztą, jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami § 8 ust. 1 ww. rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

     

    Krajowy Telefon Interwencyjny Krajowej Administracji Skarbowej

    Całodobowy bezpłatny telefon interwencyjny: 800 060 000

    Adres skrzynki e-mail, na który można przesyłać informacje: powiadomKAS@mf.gov.pl
    Krajowy Telefon Interwencyjny KAS jest scentralizowanym kanałem komunikacji służącym przyjmowaniu od naszych klientów informacji na temat:

    • naruszeń przepisów prawa podatkowego,
    • naruszeń przepisów prawa celnego,
    • opinii dotyczących funkcjonowania Krajowej Administracji Skarbowej.

    KTI KAS zastąpił, funkcjonujące do 30 kwietnia 2018 r., kontakty: „Powiadom Cło" oraz „Krajowy Telefon Interwencyjny Administracji Skarbowej".

    Numer Krajowego Telefonu Interwencyjnego KAS oraz adres e-mail są jednolite na terenie całego kraju.

    Zarówno telefon interwencyjny, jak i adres e-mail, zapewniają anonimowe przekazanie informacji.

     

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 26.02.2017 Data publikacji: 26.02.2017 17:00 Data ostatniej modyfikacji: 11.06.2018 12:10
    Autor: Hatała-Wanat Anna Osoba publikująca: Krzysztof Stokowski Osoba modyfikująca: Mirosława Torenc
    Rejestr zmian