«Powrót

Zatrzymali nieletniego w lokalu z automatami

Zatrzymali nieletniego w lokalu z automatami

Zatrzymali nieletniego w lokalu z automatami

  • Funkcjonariusze Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) z Ełku ujawnili 3 nielegalne automaty w Grajewie.
  • Na miejscu zatrzymali młodego mężczyznę, który okazał się nieletni.
  • Wezwany patrol Policji zabrał nastolatka na komisariat.

W ubiegłym tygodniu funkcjonariusze Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Olsztynie zajęli nielegalne automaty w centrum Grajewa. W lokalu znajdowały 3 aktywne, w pełnej gotowości do prowadzenia gier urządzenia. Na miejscu mundurowi zastali młodego mężczyznę, który, jak się okazało, był nieletni. Funkcjonariusze odstąpili od przesłuchania i wezwali Policję.

W trakcie czynności przeprowadzili eksperyment procesowy, który jednoznacznie potwierdził komercyjny charakter urządzeń. Oznacza to, że urządzenia umożliwiają rozgrywanie gier o wygrane pieniężne (wypłacane przez obsługę lokalu) oraz wygrane rzeczowe w postaci punktów kredytowych, a oferowane w nim gry zawierają element losowości decydujący o losowym charakterze gry i urządzane są w celach komercyjnych.

Jest to proceder szczególnie niebezpieczny dla młodych ludzi, którzy są wyjątkowo podatni na różnego rodzaju uzależnienia. Hazard na początku wydaje się formą rozrywki, ale później przeradza się w poważny problem. U dzieci i młodzieży następuje pogorszenie ocen, utrata motywacji do nauki i dotychczasowych zainteresowań, rezygnacja z ulubionych zajęć czy spotkań ze znajomymi. Często można zaobserwować nerwowe zachowanie, niepokój, wybuchowość, nastawienie obronne lub ciągłe kłamstwa. Uzależnione od hazardu dzieci mają problem z wytłumaczeniem wydatków, częstym pożyczaniem pieniędzy, a nawet z drobnymi kradzieżami.

Krajowa Administracja Skarbowa (KAS), widząc jak niebezpiecznym zjawiskiem jest hazard wśród dzieci i młodzieży, prowadzi kampanię informacyjno-edukacyjną w tym zakresie. Akcja ma przede wszystkim zwrócić uwagę na problemy, które wynikają z nadmiernego korzystania z gier, takie jak uzależnienie, problemy finansowe czy wyizolowanie społeczne.